Kennismaking met Mark die vertelt over zijn werk bij Feel Flex
Feel Flex draait in de eerste plaats natuurlijk om al onze flexwerkers en opdrachtgevers die we elke dag opnieuw zo goed mogelijk willen bedienen. Om dat succesvol te kunnen doen hebben wij zelf natuurlijk talentvolle en ambitieuze werknemers nodig. Tijd dus om die wat beter te leren kennen. Dit keer is Mark aan de beurt.
Laten we beginnen met de vraag die jouw collega Dewi voor je bedacht heeft: Waar ben jij als medewerker van Feel Flex het meest trots op?
“Ik ben er trots op dat de mensen waarmee ik zeventien jaar geleden begon te werken nog steeds grotendeels voor ons werken. Wij zijn heel loyaal naar de flexwerkers en die loyaliteit krijg je dan ook terug. Zo leer je de flexwerkers ook goed kennen. Mensen hebben vaak best een negatief beeld van de uitzendbranche. Ze denken dat je als flexwerker dan een dag of een week werk hebt. Maar wij gaan juist een langdurige samenwerking met je aan. We zorgen dat je werk hebt voor een langere periode.”
Kun je meer vertellen over wat jouw werkzaamheden inhouden?
“Voor de sector elektrotechniek zorg ik er samen met mijn collega`s voor dat onze klanten die (tijdelijk) personeel nodig hebben worden voorzien van goed gekwalificeerd personeel. Wij hebben natuurlijk een groot netwerk aan flexwerkers die aan de slag kunnen. Wij weten welke mensen goed werk leveren en die houden we natuurlijk lange tijd aan boord. Als een klant dus later terugkomt omdat ze weer versterking nodig hebben, dan is de kans groot dat dezelfde flexwerker voor ze aan de slag kan. Bij Feel Flex bieden we onze flexwerkers namelijk ook een vast contract aan als ze goed werk leveren. Goede mensen zijn schaars en wil je binnen boord houden. Ik heb dus contact met zowel de opdrachtgevers als de flexwerkers. We behartigen de belangen van klanten en zorgen ervoor dat ze tevreden blijven.”
Het is op dit moment natuurlijk gekkenhuis in de recruitment branche omdat veel sectoren mensen tekort hebben, wat merk jij daarvan?
“Het is momenteel inderdaad heel erg lastig om aan goede krachten te komen. Om dit toch voor elkaar te krijgen, doen we verschillende dingen. We kijken natuurlijk allereerst naar ons eigen netwerk, maar we struinen ook het internet af of we gaan naar klussen toe. Momenteel halen we veel flexwerkers uit het buitenland. Zo werken er bijvoorbeeld een man of 25 uit Roemenië via ons en dat gaat hartstikke goed. En een andere collega is bijvoorbeeld net terug uit Letland, dus we kijken buiten de grenzen. Dat brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee, want communicatie is cruciaal en als je niet dezelfde taal spreekt dan kan dit voor verwarring zorgen. Maar dat houdt ons scherp.”
Wat vind je het leukste aan je werk?
“Geen dag is hetzelfde, je weet nooit wat een dag brengt. Soms zijn er mensen ziek, op andere dagen heb je financiële uitdagingen en daar moet je dan oplossingen voor vinden. Ik vind het vooral leuk als we de klanten kunnen voorzien van geschikte kandidaten en dat die kandidaten op hun beurt weer tevreden zijn met hun nieuwe uitdaging. En wat ik heel leuk vindt is dat we lange samenwerkingen aangaan met klanten. Daardoor leer je de klanten en hun behoeftes ook steeds beter kennen.”
Als je jezelf vergelijkt met toen je begon bij Feel Flex, waarin ben je dan gegroeid?
“Toen ik hier begon, was er nog niet zoveel op elektrotechniek gebied. Ik had dus alle kans om me te bewijzen. Je focust je dan vooral op het zoeken van mensen en deze in te zetten bij klanten. Als je eenmaal een heel aantal flexwerkers aan het werk hebt, dan moet je natuurlijk zorgen dat je de mensen behoudt.”
Lukt dat altijd?
“Nee hoor, soms gaan ze ook weg. Soms krijgen ze een aanbod waarbij ze bijvoorbeeld ergens anders €1,- of €2,- meer kunnen verdienen per uur, daar moeten ze dan vooral voor gaan. Toch zien we vaak dat het gras niet groener is bij de buren. De continuïteit in werk en de bijzaken die wij voor ze regelen zijn vaak ergens anders toch minder geregeld. Ik zie dus ook geregeld mensen terugkomen. Soms nemen klanten de flexwerkers natuurlijk over, dan hebben wij ons werk goed gedaan want dan is er een goede match. Weet je wat het is: werken kunnen flexwerkers overal. Je kunt dus het verschil maken met alle bijzaken en dat doen wij heel erg goed. We lossen allerlei problemen voor je op en denken met je mee. Bovendien geldt bij ons echt ‘afspraak is afspraak’ dus als wij iets beloven dan komen we die belofte na. Zo werkt het.”
Kun je iets meer vertellen over de sfeer op kantoor in Zaandam?
“We werken hier met een hele hechte club mensen. Niet iedereen werkt in dezelfde branche of doet hetzelfde werk, dus je hebt altijd wel iets te vertellen tegen elkaar ook buiten werk om kunnen we het goed met elkaar vinden. Het leuke bij Feel Flex is dat alle collega’s eigenlijk heel erg verschillend zijn. Iedereen heeft andere kwaliteiten en daarom sluit dat juist mooi bij elkaar aan.”
Kun je een vraag verzinnen voor de volgende geïnterviewde en aan wie draag jij het stokje over?
Ik draag het stokje over aan Stefan Duppen en dit is mijn vraag: “Waar haal jij het meeste voldoening uit binnen je functie?”