2020 loopt op z’n einde en dat is een goed moment om even terug- en vooruit te blikken met onze directeur Gerard de Kock. Hoe kijkt hij terug op het afgelopen jaar? En wat verwacht hij van 2021? Tijd voor een belletje. 

Vertel, hoe kijk jij terug op 2020?

“2020 is een bewogen jaar geweest voor iedereen. We bestonden zeven jaar en we gingen officieel verder onder de naam Feel Flex. 1 april 2020 had dus ook een feestje moeten worden, want dan zou ons nieuwe hoofdkantoor geopend worden. Helaas werd dat teniet gedaan door corona.” 

“We beseffen dat we juist in deze tijd echt een waardevolle gesprekspartner kunnen zijn voor onze flexwerkers en relaties”

Hoe heeft de coronacrisis jullie beïnvloed?

“Iedereen heeft natuurlijk last van corona. In de uitzendbranche, maar ook daarbuiten. De wereld staat echt een beetje stil. Maar we moeten opletten dat we niet teveel in mineur gaan. We hebben geprobeerd om veel contact te houden met de flexwerkers en onze relaties. Thuiswerken is soms wat lastig voor onze intercedenten, omdat wij het liefste zoveel mogelijk persoonlijk contact hebben. Maar we beseffen ook dat we juist in deze tijd echt een waardevolle gesprekspartner kunnen zijn voor onze flexwerkers. Daar hebben we dus op proberen te focussen.” 

Zijn er ook hoogtepunten geweest dit jaar? Is er iets waar je in het bijzonder trots op bent?  

“Uiteraard ben ik ook trots op ons nieuwe hoofdkantoor.  Maar ik ben vooral heel trots dat we de continuïteit hebben weten te behouden ook richting te toekomst. Dat hebben we ondanks alles toch gewoon geflikt met z’n allen. We zijn beter gaan samenwerken, waardoor onze diensten naar zowel de klant als de flexwerker verbeterd zijn. Corona heeft er ook voor gezorgd dat we met teams zijn gaan werken in een niche markt.”

Wat zijn je ambities voor 2021?

“We willen verder borduren op het werken met teams. Dit houdt dus in dat intercedenten zich focussen op specifiek een pijler in de markt. We hebben op dit moment teams voor techniek, bouw, transport en regulier. Daardoor weet de intercedent veel beter wat er speelt en kunnen we de flexwerkers en de klanten beter bedienen. Als intercedent verwijs je dus klanten door naar een collega als ze een vacature hebben die past bij een andere pijler, want die collega kan die simpelweg veel beter invullen. Corona heeft ervoor gezorgd dat locatie niet meer leading is, en dit is een innovatief gevolg daarvan.” 

Denk jij dat er komend jaar veranderingen zijn in de markt? 

“Ik ben redelijk optimistisch, thuiswerken is denk ik iets wat in bepaalde mate wel blijft. Maar ik geloof ook dat de markt zich weer hersteld als we weer terug gaan naar het ‘oude’ normaal. De Brexit is een ander ding dat de uitzendbranche wel gaat beïnvloeden in 2021, maar laten we hopen dat het handelsverkeer gewoon doorgaat. Dan is het effect daarvan niet heel groot.” 

Welke kansen zie jij voor 2021?

“We gaan ons volgend jaar focussen op het omscholen of bijscholen van flexwerkers. Helaas zullen er mensen zijn die thuis komen te zitten of boventallig raken door corona. Wij willen graag met die mensen om tafel om te zien of we deze mensen in andere sectoren kunnen inzetten. Door ondersteuning met bijvoorbeeld opleidingen en begeleiding in het algemeen willen wij in 2021 iedereen weer een kans geven op een fijne en uitdagende baan.”

Deel dit bericht