Gewapend met een flinke stapel flyers en posters trok Feel Flex langs de zuidoost-Europese snelwegen. Het doel: werving van nieuwe collega’s op de vrachtwagens. 

Maar liefst 2000 flyers en 100 posters gingen er mee in de kofferbak. De transportexperts van Feel Flex wisten precies waar ze heen moesten: de meest doorgaande snelwegen die van ons land richting het zuidoosten van Europa leiden. De route verliep via een van de belangrijkste Europese transportaders en leidde via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Servië en Bulgarije richting Turkije. Een roadtrip die heen en terug meer dan 4.600 kilometer betrof. Onderweg werd zo’n beetje iedere grote parking, rustplaatsen en truckstops aangedaan om nieuwe chauffeurs te werven. 

Onderweg: een gerichte guerrilla-actie wat betreft werving. De ervaring leert dat de beoogde doelgroep – vaak truckers uit Oost-Europese landen – nauwelijks actief zijn op social media. De groep is relatief lastig te bereiken. Met de poster- en flyeractie die we hielden konden we deze chauffeurs gericht en direct aanspreken. 

Spread the message 

De flyers werden met een persoonlijk praatje overhandigd, of bij trucks achter de ruitenwissers gestoken. Veel nieuwsgierige truckers namen de flyer mee voor bekenden van hen. De posters werden opgehangen op toiletten en waar mogelijk bij wegrestaurants. Af en toe ontkwam zelfs een vrachtwagen niet aan ‘versiering’ met een van onze posters. 

Omdat truckchauffeurs uit met name Oost-Europa werken tot aan het najaar, is die periode bij uitstek geschikt om deze actie te herhalen. Tegen het einde van het jaar stoppen vaak de lopende (tijdelijke) contracten en gaan de chauffeurs kijken waar zij vervolgens aan de slag kunnen. Met het oog op de nog te openen Feel Flex filialen in onder meer Servië en Litouwen wordt bekeken of er wellicht meer routes interssant zijn om toekomstige Feel Flex chauffeurs te werven. 

Deel dit bericht