Feel Flex draait in de eerste plaats natuurlijk om al onze flexwerkers en opdrachtgevers. Het doel van onze organisatie is om altijd de beste match te vinden voor zowel de opdrachtgever als de flexwerker. Met een ambitieus team vol talentvolle medewerkers werken we hier elke dag aan. Tijd dus om die medewerkers wat beter te leren kennen. Maarten stelt zich deze week aan je voor.

Maarten, jij bent 1 november gestart bij Feel Flex, kun je iets meer vertellen over je functie? 

“Mijn functietitel is ‘Manager Techniek’ en dat houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor het goed functioneren van het team techniek. Ik ben werkzaam op zowel de vestiging Leidschendam als Zaandam en ben ook regelmatig in Veghel te vinden.”

Hoe is het om als nieuweling bij Feel Flex binnen te komen? 

“Nou, ik kan wel zeggen dat ik met mijn neus in de boter ben gevallen. Ik heb me denk ik nog nooit zo welkom gevoeld binnen een organisatie als bij Feel Flex. Het is een gezond bedrijf met de normen en waarden die ik erg belangrijk vind. Vlak na mijn eerste dag was de winterbarbecue, de perfecte gelegenheid om alle collega’s goed te leren kennen.”

Kun je iets meer vertellen over je carrièrepad?

“Ik heb meer dan twintig jaar ervaring in de uitzend- en werving en selectiebranche. Ik ben ooit begonnen bij Randstad en voor een andere werkgever heb ik bijvoorbeeld aan de wieg gestaan van één van de eerste jobboards van Nederland. Later ben ik directeur geweest van een werving- en selectiebureau specifiek gericht op fashion en lifestyle.”

“In mijn werk heb ik me altijd bezig gehouden met zoveel mogelijk toegevoegde waarde leveren voor zowel de opdrachtgever als de kandidaat.”

Hoe denk jij over de laatste technologische ontwikkelingen in de uitzendbranche?

“Recruitment automation en Artificial Intelligence zijn niet meer weg te denken in onze branche. Ik denk dat daar bij Feel Flex nog heel veel winst te behalen valt. Ik heb ook gewerkt voor een partij die een ATS systeem heeft ontwikkeld specifiek voor de recruitmentbranche. In onze sector draait het namelijk in de eerste plaats om het vinden van kandidaten en ze vervolgens zo goed mogelijk te werven en te benaderen. Recruitment is eigenlijk puur marketing en daar kan automation een grote rol in spelen. Ik vind het heel leuk om te kijken naar hoe je een goede kandidaat kunt vinden en welke automatische processen je kunt gebruiken om dit proces effectiever in te richten. Zonder uit het oog te verliezen dat recruitment mensenwerk is en blijft. Je moet zorgen dat je de doelgroep benadert en aan je bindt. Dat geldt voor zowel kandidaten als opdrachtgevers.”

Hoe ziet de toekomst van de uitzendbranche er volgens jou uit? 

“Door de jaren heen is het altijd een golfbeweging geweest, waarbij de schaarste aan aanvragen en arbeidskrachten zich opvolgden. De komende jaren zullen we te maken hebben met een schaarste aan kandidaten. Dit geldt nu voor bijna iedere branche. Terwijl het zoeken naar de juiste kandidaat altijd al moeilijk is geweest. Op dit moment worden er daarom veel mensen uit het buitenland gehaald. Maar deze mensen moeten natuurlijk ook allemaal fatsoenlijke huisvesting krijgen en we weten allemaal dat dit momenteel heel lastig is. Ik ben van mening dat er nog genoeg mensen in Nederland te vinden zijn. Als je zorgt dat je bij de doelgroep op z’n netvlies staat en weet hoe je verschillende middelen effectief kunt zetten, dan kun je die mensen echt nog wel vinden. Het zoeken en vinden van de kandidaat, daar moet je je hele front organisatie op inrichten. Slimme tooling kan daar enorm bij helpen, dat is voor mij dus de uitdaging om binnen Feel Flex mee aan de slag te gaan. “

De vraag van collega Jeroen: ‘hoe weet jij of een flexwerker een goede match is met een opdrachtgever?’

“Ik ben in mijn huidige functie niet meer zo direct bezig met het matchen van kandidaten aan opdrachtgevers. Maar het belangrijkste in dit proces is ervoor zorgen dat je de opdrachtgever heel goed kent. Je moet niet alleen de harde criteria van de functie kennen maar ook de soft skills. En je moet natuurlijk op de werkvloer geweest zijn, dan kun je ook veel beter aan de kandidaat overdragen wat voor soort functie het is en hoe de werksfeer is. Natuurlijk komt het ook neer op een recruitment-instinct en mensenkennis, maar hoe meer informatie je hebt hoe beter je de beste match kunt maken. Anders is het net gokken.”

We naderen 2022, heb je goede voornemens? 

“Ik wil volgend jaar gelukkiger en gezonder zijn dan het afgelopen jaar. En het wordt nu ook wel echt tijd om te stoppen met roken.”

Aan welke collega draag jij het stokje over en welke vraag heb je verzonnen voor deze collega? 

“Ik draag het stokje over aan Jacomijne Driessen met de volgende vraag: ‘Welke toegevoegde waarde maakt Feel Flex het meest succesvol?'”

Wil jij aan de slag bij Feel Flex? Bekijk hier ons actuele aanbod aan vacatures.

Deel dit bericht